Dasar Pelaksanaan Pesanan

1. Pelaksanaan Pesanan

ICM diminta untuk memaklumkan kepada pelanggannya (Anda) mengenai polisi pelaksanaan Perdagangan dan Pesanan Pelanggan. Ini harus dibaca bersama dengan Perjanjian Pelanggan untuk memahami dasar pelaksanaan Pesanan ICM sebelum menggunakan perkhidmatan pelaksanaan ICM. Sekiranya ada perkara yang anda tidak faham atau inginkan penjelasan, sila hubungi Pasukan Perkhidmatan Pelanggan kami.

2. Skop dan Aplikasi

2.1 ICM menyediakan produk Kontrak untuk Perbezaan (CFD) dan Spot FX kepada pelanggannya yang merangkumi pelbagai pasaran kewangan dan instrumen. Setiap pasaran yang disebut harga oleh ICM diperoleh secara langsung daripada instrumen kewangan yang bersumber dari bursa, atau dari rakan sebut harga borong (iaitu bank sebut harga FX). ICM menentukan pasaran mana yang akan disebut harga dan waktu di mana pasaran tersebut disebut harga. Sebut harga tersebut kemudian diterbitkan di platform perdagangan ICM pada spread yang ketat atau dengan kenaikan harga yang mana pelanggan dapat berdagang.

2.2 ICM mengambil semua langkah yang munasabah untuk memastikan hasil yang terbaik semasa melaksanakan arahan pelanggan.

3. Dasar Pelaksanaan Perdagangan

Dengan memberikan arahan khusus kepada ICM tentang bagaimana untuk melaksanakan perdagangan atau pesanan Anda akan memintas kewajiban ICM untuk mengambil semua langkah yang wajar untuk mendapatkan hasil pelaksanaan terbaik. Kami akan mengambil semua langkah yang wajar untuk mencapai hasil yang terbaik setelah membuka dan menutup perdagangan tersebut menurut Dasar Pelaksanaan Pesanan kami, dan mengikut arahan khusus yang ditentukan oleh anda sendiri. Dalam keadaan lain, apabila kami melakukan perdagangan atau pesanan untuk anda, kami akan mempertimbangkan sejumlah faktor yang membenarkan kami memberikan hasil yang terbaik. Ini dijelaskan lebih lanjut di bawah. Untuk pelanggan Runcit, ini terutamanya akan ditentukan oleh harga atau spread, diikuti oleh ukuran dan sifat perdagangan atau pesanan, dan kecepatan dan kemungkinan pelaksanaan dan penyelesaian. Faktor yang paling biasa dinyatakan di bawah.

3.1 Harga - Sekiranya perdagangan anda melalui platform perdagangan diterima oleh ICM maka perdagangan anda akan dilaksanakan pada harga yang diminta oleh anda dan tanpa harga lain. Sekiranya perdagangan anda dilakukan melalui telefon, dengan andaian tidak ada 'kesalahan harga', perdagangan anda akan dilaksanakan pada harga tersebut. Sekiranya anda berdagang melalui platform kami dalam mod "Pelaksanaan Segera" maka keseluruhan pesanan dimasukkan ke dalam 'pasaran yang mendasari' dan diisi dengan harga terbaik yang tersedia pada waktu itu.

3.2 Kepantasan Transaksi - Dalam hampir semua keadaan, selagi anda mempunyai margin yang mencukupi di dalam akaun anda untuk perdagangan, dan selagi ukuran perdagangan yang diminta sama dengan atau di bawah ukuran internet maksimum yang diizinkan, perdagangan anda akan dilaksanakan pada tahap yang diminta. Dalam keadaan tertentu disebabkan kepantasan komunikasi internet, turun naik pasaran atau dalam keadaan tertentu di mana terjadinya manipulasi sebut harga kami secara sengaja, perdagangan anda mungkin akan ditolak oleh kami jika harga yang anda cuba jual tidak mewakili harga 'pasaran yang mendasari' semasa yang diterima oleh ICM.

3.3 Ukuran Perdagangan - Semua pelaksanaan perdagangan tertakluk kepada pertimbangan ukuran. Sekiranya ukuran perdagangan yang diminta lebih besar daripada yang dapat diperdagangkan oleh ICM di instrumen 'pasaran yang mendasari' di bursa yang relevan pada waktu itu, maka seluruh perdagangan atau pesanan mungkin akan ditolak, namun, ICM mungkin menawarkan kecairan yang lebih besar daripada 'pasaran yang mendasari' mengikut budi bicaranya. ICM tidak akan membuat 'pengisian separa' dari sebarang perdagangan kecuali dengan persetujuan dalam kes perdagangan telefon. Setiap pasaran yang disebut harga oleh ICM mempunyai tahap minimum dan maksimum mutlak yang dibenarkan, boleh dijumpai dengan mengklik pada butang ikon maklumat yang berkaitan dengan setiap pasaran. Maklumat tersebut boleh didapati pada Platform Dagangan ICM. Harap maklum bahawa ukuran perdagangan maksimum ini mungkin berbeza-beza disebabkan oleh keadaan pasaran dan pada setiap masa mengikut budi bicara ICM.

3.4 Umum - Dalam kebanyakan kes, sesuatu pesanan, apabila dipicu oleh tindakan harga pasaran, akan diisi pada harga yang sama (atau hampir sama), seperti yang diminta atas permintaan pesanan anda. Sekiranya pasaran dibuka pada awal hari dagangan dengan harga yang sangat berbeza daripada harga penutupan sesi perdagangan sebelumnya, sebarang pesanan yang harga pengaktifannya adalah di antara sebut harga ICM daripada perdagangan hari sebelum dan pembukaan pada hari berikutnya, sesi perdagangan akan diisi pada harga pertama yang dapat diterima oleh ICM dengan merujuk kepada 'pasaran yang mendasari'.

3.5 Gapping dan slippage - Semua pesanan (Stop Loss, Limit atau New Order) tertakluk kepada slippage di pasaran terbuka. Dalam keadaan di mana slippage berlaku pada waktu perdagangan, sebarang pesanan beli (baru atau had) di bawah pasaran atau pesanan jual (baru atau had), di atas pasaran dan pesanan jual (tutup atau berhenti), di bawah pasaran atau pesanan beli (tutup atau berhenti), atau di atas pasaran, mungkin tertakluk kepada slippage. Sekiranya terdapat jurang pasaran dari satu harga yang disebut harga dengan yang lain oleh kerana terdapat maklumat pasaran yang sensitif (seperti amaran keuntungan atau pelepasan data ekonomi), maka pesanan yang berlaku di antara harga ini akan diaktifkan. ICM menawarkan pelaksanaan melalui tempat Urus Niaga di mana ia menyediakan harga dan pelaksanaan dan pelanggan akan diperdagangkan ke dalam kecairan ICM. Harap maklum bahawa ada kalanya terdapat batasan untuk kecairan, yang boleh memberi kesan kepada pelaksanaan anda. ICM melayan semua pelanggan dengan adil dan sekiranya berlaku jurang, harga terbaik yang diberikan oleh salah satu penyedia kecairan ICM atau penyedia kemas kini data akan diteruskan kepada pelanggan. Sekiranya pada bila-bila masa ICM menerima penambahbaikan harga pada salah satu jenis pesanan ini, maka penambahbaikan harga ini akan diberikan kepada pelanggan. Oleh kerana keterbatasan dalam mengakses kedalaman pasaran pada platform MT4, dan masalah latensi yang tidak dapat dielakkan serta ukuran pesanan, dan sifat gaya perdagangan, ICM tidak menjamin pelaksanaan dan slippage akan lebih baik daripada model lain atau bentuk pelaksanaan lain yang tersedia dan ICM akan memberikan harga pasaran yang adil kepada pelanggan, baik dalam pesanan Had dan Henti.

3.6 Waktu Pasaran - Selain pasaran yang didefinisikan sebagai 'di luar waktu pasaran', pesanan tidak akan diisi di luar waktu sebut harga ICM yang ditentukan. Sila fahami bahawa pasaran akan terus berdagang di luar waktu sebut harga yang ditawarkan oleh ICM, dan dalam kes ini, ada potensi jurang yang signifikan dari satu sesi perdagangan ICM ke sesi berikutnya. Semua pesanan di dalamnya akan dikenakan jurang harga. Pesanan yang diaktifkan di 'waktu pasaran kami' yang disebut oleh ICM diperlakukan seolah-olah instrumen yang mendasari terbuka dan diperdagangkan pada tahap yang diperlukan untuk mengaktifkan pesanan.

4. Pesanan Urus Niaga

4.1 Kedua-dua pesanan Had dan Henti boleh dibatalkan oleh pelanggan pada bila-bila masa. Tetapi setelah pesanan diaktifkan, tidak mungkin anda dapat membatalkan keseluruhan urus niaga, dan anda diwajibkan untuk menerima mana-mana bahagian pesanan yang diisi sebelum pembatalan.

5. Kegagalan Sambungan

5.1 Dalam keadaan luar biasa di mana anda menghadapi masalah untuk menyambung ke pelayan kami dan perlu meletakkan, mengubah, menghapus, atau menutup perdagangan, atau memerlukan sebarang jenis tindakan atau maklumat mengenai Akaun Dagangan dalam talian anda, sila hubungi pejabat perdagangan dengan segera menggunakan maklumat hubungan yang terdapat di laman web ICM.

Glosari Istilah

Client Agreement (Perjanjian Pelanggan) - Perjanjian kontrak yang anda buat semasa membuka akaun dengan ICM. Syarat tersebut berkaitan dengan produk CFD dan Spot FX kami.

Execution venue (Tempat pelaksanaan) - Lokasi di mana instrumen kewangan boleh diperdagangkan (iaitu Bursa Saham New York, NYSE) ICM adalah tempat pelaksanaan tunggal untuk perdagangan anda yang dilakukan melalui portal internet atau melalui telefon.

Instant Execution (Pelaksanaan Segera) - Istilah yang digunakan oleh MetaQuotes Software Corp pada platform perdagangan MetaTrader 4, dan bermaksud pedagang tidak perlu meminta sebut harga, tetapi melihat harga waktu sebenar di tetingkap pesanan mereka. Istilah ini juga dapat difahami sebagai pelaksanaan yang tepat, yang bermaksud terminal ICM mengirimkan permintaan untuk membeli atau menjual pada harga yang ditunjukkan pada skrin. Bergantung kepada sambungan internet dan luaran, memproses perdagangan setelah dilakukan mungkin memerlukan beberapa saat, setelah itu pesanan akan diisi. Kadangkala, harga yang ditunjukkan mungkin tidak lagi tersedia. Sekiranya berlaku sedemikian, harga baru akan ditunjukkan di mana pedagang dapat mengirimkan atau membatalkan pesanan.

Market (Pasaran) - Pasaran individu di mana anda boleh membuat perdagangan.

Order (Pesanan) - Di sinilah anda memberi arahan untuk melakukan perdagangan dengan harga semasa yang tidak tersedia di pasaran tetapi mungkin tersedia pada tarikh/waktu yang akan datang.

Our Quote (Sebut Harga Kami) - Harga yang kami sebutkan di setiap pasaran melalui platform perdagangan kami atau melalui telefon.

Open Position (Posisi Terbuka) - Situasi di mana anda mempunyai pendedahan kepada pasaran tertentu oleh kerana anda mempunyai perdagangan aktif yang belum tamat tempoh pada akaun anda.

Trade (Perdagangan) - Tindakan membuat perdagangan menggunakan petikan yang diberikan oleh ICM untuk membuka posisi atau menutup (atau menutup sebahagian) posisi terbuka.

Underlying Market (Pasaran Yang Mendasari) - Instrumen kewangan yang diperoleh daripada tempat pelaksanaan atau dari rakan sebut harga borong, yang mendasari petikan yang dibuat oleh ICM. Contohnya harga Rolling Daily FTSE dikira dengan merujuk kepada kontrak niaga hadapan FTSE yang paling cair (biasanya disebut sebagai Bulan Hadapan) ditambah atau tolak Nilai Saksama (FV), yang terdiri daripada nilai masa 'kos pembawaan' ditambah dengan dividen yang dijangkakan komponen di antara sekarang dan tamatnya masa depan FTSE. Jadi 'pasaran asas' untuk pasaran Rolling Harian FTSE adalah masa depan FTSE (bukan indeks FTSE 100 itu sendiri).

CFDs and Spot FX are complex instruments and come with a high risk of losing money rapidly due to leverage. 71.31% of retail investor accounts lose money when trading CFDs with this provider. You should consider whether you understand how CFDs and Spot FX work, and whether you can afford to take the high risk of losing your money. Baca selanjutnya
Baca selanjutnya
E-mel Hubungi Chat Whatsapp